نگارآسیا

تولید کننده تیپ و پخش کننده انواع لوله و اتصالات

نگارآسیا

تولید کننده تیپ و پخش کننده انواع لوله و اتصالات

شرکت نگار آسیا تولید کننده تیپ و پخش کننده لوله های گالوانیزه، فولادی، یک لایه، پنج لایه و اتصالات در کشور ایران و سایر کشورها

بایگانی

سیستم آبرسان

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶ ق.ظ

سیستم آبرسانی ساختمان

اولین قدم در راه آبرسانی ساختمان ها، تامین آب سالم و بهداشتی است. آب مصرفی ساختمان ممکن است از آب لوله کشی شهر، چاه، قنات و یا رودخانه تامین شود. کنترل کیفیت آب از نظر املاح محلول، رنگ، بو و مزه و باکتری های موجود در آن از لحاظ بهداشتی واجد اهمیت حیاتی است. این مهم در مورد آب شهر توسط سازمان های ذیربط متداوما انجام می پذیرد. ولی درصورتی که آب مصرفی ساختمان بطور اختصاصی از منابعی نظیر چاه، قنات و رودخانه تامین شود، باید قبلا ویژگی های آن از نقطه نظرهای مزبور براساس دستورالعمل ها و مقرارت مدون مورد تدقیق و بررسی قرار گرفته نسبت به ایجاد کیفیت مطلوب اقدامات مقتصی بعمل آیند.

مشخصات آب: این مشخصات را می توان به سه دسته فیزیکی، شیمیایی، و ارگانیک تقسیم نمود:

الف) مشخصات فیزیکی: ویژگی هایی از قبیل دما، رنگ، تیرگی، بو و مزه جزو خواص فیزیکی آب آشامیدنی محسوب می شوند. تمام این خواص غیر از دما، از طریق مطالعه روی نمونه آب مورد نظر، در آزمایشگاه مورد تدقیق قرار می گیرند. تیرگی آب که مربوط به گل ولای معلق در آن است، در سیستم آمریکایی برحسب قسمت در میلیون مواد معلق در آب که معادل میلی گرم در لیتر می باشد، بیان می گردد. رنگ آب نیز که از نظر مصرف کننده واجد اهمیت می باشد، پس از خارج کردن گل و لای موجود در آن (از طریق سانتریفیوژ) و در قیاس با رنگ استاندارد و مجاز اندازه گیری می شود. بو و مزه آب که مربوط به مواد آلی و یا ترکیبات شیمیایی آن است باید به طور کامل برطرف گردد تا آب قابل شرب شود.

ب) مشخصات شیمیایی: خواص شیمیایی آب مصرفی از نظر میزان سختی، درجه اسیدی، مقدار آهن و منگنز و سایر فلزات، با تکنیک های آزمایشگاهی مورد بررسی قرار می گیرند.

ج) خواص ارگانیک: در آب های طبیعی همواره تعداد بسیار زیادی موجودات تک سلولی از قبیل باکتری، پلانکتون و جلبک زندگی می کنند که برخی از آن ها می توانند موجد انواع بیماری های عفونی در انسان یا حیوان باشند. تشخیص و تعیین میزان ارگانیسم های میکروسکوپی موجود در آب، از طریق یک سلسله آزمایشات دقیق باکتریولوژیکی و بیولوژیکی روی نمونه های استاندارد صورت می گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۵
negarasiya asiya

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی